Forrás: Biztonságportál | Utolsó módosítás: 2017.09.18.
https://biztonsagportal.hu/virusvedelem-is-dukal-az-okosautokhoz.html
A Kaspersky Lab és az AVL elkészítette annak a vezérlőegységnek a prototípusát, amely a modern gépkocsik védelmét hivatott elősegíteni.
Az autóipar kezdetek óta élen jár az innovációban és az új technológiák beépítésében, alkalmazásában, köztük a távoli diagnosztikával, a telemetriai technológiákkal, az önvezető autók fejlesztésével stb. Ezzel párhuzamosan a járművekbe mind több és komplexebb számítógépes rendszer kerül vezérlőkkel, érzékelőkkel, alkalmazásokkal, alhálózatokkal, valamint olyan kommunikációs modulokkal, amelyek biztosítják az interaktivitást a járművek vezetőivel, utasaival vagy akár egyéb járművekkel.
Okosautók kibercsapdái
A növekvő számú, harmadik féltől származó alkalmazások, az okosautókban található rendszerek egyre összetettebbé válása, valamint a gyakori szoftverfrissítések megnehezítik, hogy IT-biztonsági szempontból mélyrehatóan lehessen tesztelni a teljes rendszert. A SCU szerepe, hogy az okosautók biztonságát a lehető legkisebb mértékben befolyásolják ezek a tényezők függetlenül attól, hogy az adott gyártó éppen milyen szoftvereket, rendszereket használ.
A SCU egy kommunikációs vezérlőegység, amely csatlakozik a gépkocsi több alhálózatához, és biztonsági átjáróként ellenőriz minden bejövő, illetve kimenő adatforgalmat. Szigorú biztonsági protokolljával a SCU megelőzi a nemkívánatos kommunikációt a különböző egységek között.
A megoldás saját operációs rendszert, a KasperskyOS-t használja, amelyet kifejezetten beágyazott rendszerekhez fejlesztettek ki. A KasperskyOS az esetlegesen nem dokumentált, és kockázatot jelentő gyenge pontok feltérképzésében, illetve kiküszöbölésében is közreműködik. Például, ha egy illetéktelen kód kerül be a jármű rendszerébe, akkor annak végrehajtása nem történik meg a biztonsági cég operációs rendszere alatt.

"A modern személygépkocsik ökoszisztémája egyre összetettebb és interaktívabb, ezért cseppet sem meglepő, hogy aggályok merülnek fel mind a fogyasztók, mind a gyártók körében az informatikai biztonság kapcsán. Miközben a lehetőségek és az előnyök nyilvánvalóak, aközben nagy az igény, hogy az autóipari rendszerek biztonságosak legyenek. A SCU prototípusának megalkotása egy nagy előrelépés az autók biztonságos kommunikációjának biztosítása felé" - mondta Andrey Doukhvalov, a Kaspersky Lab Future Technologies vezetője.
A platform lehetőséget ad egyedi, testreszabott alkalmazások fejlesztésére, lehetővé téve az autógyártók számára, hogy saját eszközöket dolgozzanak ki saját gépkocsijaikhoz. A SCU szabadon elérhető az OEM (Original Equipment Manufacturer) és ODM (Original Design Manufacturer) gyártók, a rendszerintegrátorok, valamint a szoftverfejlesztők számára.